lørdag den 11. august 2012

Godt begyndt...

Hvorfor Eatventure? - tænker du nok. Hvad indebære det navn og hvorfor kalde sin blog det? Israel er bl.a.  kendt for to gode ting, set i mine øjne, mad (eat) og oplevelser (adventure) dvs. spise oplevelser. Så denne blog kommer til at handle om både mad, men især også de oplevelser man kan opleve i Israel.

Godt begyndt... - er en passende måde at starte denne blog på. Israelsmissionen holdte forberedelseskursus ca. en uge inden jeg skal afsted, hvor vi/teamet bl.a. har lært om landet, sproget og hvad vi ellers har brug for inden afrejse. Annette, som jeg kommer til at arbejde sammen med, og jeg fik at vide at vi ikke har fået noget sted at bo endnu, så vi skal måske bo på et vandrehjem indtil de finder et sted til os. Vi kan også kun få turist visum, så vi bliver nødt til at rejse ind og ud af landet et par gange, så vi kan få visaet fornyet. Det skal nok blive spændende. Vi glæder os ihvertfald og tager det hele som en udfordring.

Shalom fra Kristina 

Lige 5 hebraisk ord vi bla. har lært:
- Ani Kristina: Jeg hedder Kristina
- Shalom: Hej eller farvel
- Kadur regel: Fodbold
- Toda raba: Mange tak
- Otobus: Bus

Links til andre spændende sider:    
Israelsmissionens Unge
Farming 4 life

Ingen kommentarer:

Send en kommentar