tirsdag den 19. februar 2013

Afslutningen på eat-/adventure

Jah hvad skal man lige skrive når slutningen er nået? Hm jeg kan først fortælle, at jeg har haft nogle dejlige sidste dage. Jeg har hygget mig meget med Katrine, besøgt mine norske kollegaer, spist i Joffi huset, hygget med pigerne derhjemme, holdt afskeds hygge med volontørerne og fik også udnyttet det dejlige vejr i Tel Aviv, så jeg fik mig et lettere brændt ansigt med hjem ;-)

Det mærkeligste var flyveturen hjem. Først blev vores kufferter SKUDT ud af en scanner (den man tjekker om der er noget farligt i kufferten) med så høj en fart, at jeg blev en smugle nervøs for nogle af mine gaver. Men heldigvis så overlevede de. Selvom de israelske sikkerhedsfolk var utrolige ineffektive, så var de meget flinke og vi nåede vores fly.

Ny udfordring kom, da vi kom til Istanbul - for nu kunne vi jo støde ind i danskere. Åh nej, for første gang i laaang tid kunne folk forstå hvad vi sagde. Det var meget mærkeligt at skulle tænke over hvad man så, i stedet for bare at bemærke det højt til de andre. Jah efter jeg er kommet hjem skal jeg tænke meget over det. I dag blev jeg f.eks. taget i at snakke med mig selv, efter jeg fik en kvittering fra penge automaten ;-) Jeg kom også til at give mit visa kort til ekspedienten i Rema 1000, for det gør man jo i Israel.

Det er utroligt hvor meget man kan nå at ændre sig selv og sine vaner efter et halvt år. Jeg kan bare klart anbefale at man tager til Israel som volontør eller som praktikant. Man lærer en masse (ikke kun dårlige vaner) og man får oplevet alt muligt. Dagene er ikke ens, og man møder en masse forskellige dejlige mennesker. Tag nu afsted - du vil ikke fortryde det ;-)

Til at slutte af med får I lige et par billeder fra mine sidste uger :-)

Katrine og jeg fandt denne lille fyr, på vej hen til den gamle by ;-)

Katrine smager din første falafel

Udsigten fra Jerusalems Assemblys

På tur til Tel Aviv. Vi prøver at lave et hoppebillede på kommando.

Katrine og jeg i Tel Aviv et par dage efter. Det blev til en lille gåtur i Middelhavet.

Her prøver vi at lave squats foran havet i Tel Aviv. Katrine er vist den som er bedst til det ;-)
Det var (indtil nu) det sidste fra mig
Shalom og på gensyn fra Kristina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar