lørdag den 15. september 2012

Gipsmasker, Jeriko og hebraisk

Gipsmasker er bare sagen. Annette og jeg er gået igang med at planlægge og igangsætte en gruppe for piger med anoreksi, derfor har vi valgt at lave forskellige kreative aktiviteter med dem, heriblandt gipsmasker. Hvorfor gipsmasker tænker du nok, men vi tror at det kan hjælpe pigerne til at se sig selv på en anden måde.

Før man laver masker på andre, skal man lige afprøve det selv. ;-) Første forsøg ...

Andet forsøg ;-) 

Næsten færdige resultater :-D 
Onsdag var dagen vi tog til farlige Jeriko. Men men men vi så INGEN farlige mennesker, og udover at det var varmt, så var det en god tur. Vi fik set et godt projekt kaldet Seeds of hope, samt det gamle Jeriko, det sted Zakæus hus havde stået, og Zakæus træ... Jeg fik også prøvet et arabisk tørklæde, på ægte arabisk vis :-)
  
Annette og jeg ovenpå Zakæus hus 
Udsigt over Jeriko
Dette træ er muligvis det træ Zakæus kravlede op i da han ville se Jesus,
men det må være vokset meget (på 2000 år)
for det er blevet så højt at ikke engang jeg kan klatre op i det (øv ;-) )
i
Jeg havde ikke noget valg, jeg skulle prøve,
også selvom jeg sagde nej et par gange ;-) 

Resterne af jerikomuren samt et muligt hus fra den tid...
Annette og jeg fik også hebraisk undervisning i denne uge. Det gik godt, men formåede at få vores 17 årige læreinde til at grine flere gang, bl.a. fordi jeg sagde at jeg ville gå i toilettet i stedet for ud på toilettet. Hehe meen så har jeg da lært det. Kan også tælle og forstå tallene på hebraisk, samt kan synge hoved, skulder, knæ og tå (mangler bare øjne, øre, nææææse og mund) på hebraisk ;-) 

I morgen er det det jødiske nytår, så der skal vi fejre dagen med æbler, honning samt muligvis et fiskehoved. Spændende ;-S 

Det var alt for denne gang. 

Shalom fra Kristina 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar