mandag den 24. september 2012

Hvad er mellemøsten uden et bryllup?

I går søndag, gik Annette og mit ønske i opfyldelse, vi var med til et arabisk kristent bryllup (dvs. alle var arabiske kristne).

Her kan man se hvor glade vi er for at være med :-D


Vi kendte hverken bruden eller gommen, men en af vores kollegaer er gode venner med gomens bror (Basheer), så fik lov til at komme med.

Fra venstre: Bob (vi kørte med hen til brylluppet), Basheer,
Juuka (kollegaen), Gommen Ferras, Bruden Sabreen,
Sue (Bobs kone), mig og Annette :-) 
Vi troede at vielsen startede kl.17, meeen kl. blev 19 før vi kom hen til kirken da man først henter bruden og synger for hende, imens gomens far spørger brudens far om det er i orden at de gifter sig.

Brudeparret fik krone på under ceremonien :-) 

Efter vielsen var der PARTY... Dvs. extrem højt musik, lysshow, fyrværkeri, sæbeboblemaskine og vild dans. Annette og jeg dansede sammen med Basheer og hans fætre og venner. De kan nogle vilde moves, og jeg var en af de eneste piger (udover Annette) som lavede de samme moves, så jeg blev hurtigt eftertragtet at danse med ;-) En fantastisk oplevelse, så jeg håber snart den gentager sig, og vi får lov til at komme med til et andet bryllup.

Så blev der danset til den store guldmedalje!!! '
Jeg dansede mest med Basheer (til højre)
og hans fætter (med det sjove ansigts udtryk) 

Lig mærke til at det kun er mændende, og jeg,
der har armene oppe i vejret ;-)
Også til maden...
Forskellige slags hummus, flødeost og tomat sovs,
som vi spiste med pitabrød til forret. 

En græsk inspireret salat :-) 

Hovedretten var kartoffelmos, med kylling og grønsager. 
Desværre blev alt maden overskygget af dansen, men meget god, så den får kun 3 uf af 6 kameler af mig ;-)

Det var alt herfra :-D
Shalom fra Kristina

2 kommentarer:

  1. Hi Kristina!!! :) I'm so happy to see that you're doing great!! We miss you here! I can see that you are having a fun time and I can't wait to here some more stories from you when you come back!! :) Take care and don't forget me!!! :D

    Knus, Reka

    PS: Find a handsome man!!!! :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hey Reka :-) It's so nice to hear from you. I miss you too, and I can't wait to tell you some of the stories from here ;-) Don't worry I wouldn't forget you ;-)
      Kram fra Kristina

      Slet