mandag den 12. november 2012

Arbejd arbejd og Mortens aften/frokost :-P

Nu kan jeg vist ikke strække den længere. Jeg må hellere fortælle og vise lidt af hvad Annette og jeg rent faktisk laver hernede. Det er jo ikke kun ture og hygge som fylder vores hverdag ;-)

De sidste par torsdage har Annette og jeg arbejdet med en etiopisk børne gruppe som er i alderen 3-12 år. Børnene kan ikke snakke engelsk, så det er godt at Annette og jeg er igang med at lærer hebraisk, så vi kan kommunikerer lidt mere med dem, end at sige ja (ken) og nej (lo) samt sejt (sababba).

Vi har indtil videre lavet lidt forskellige aktiviteter med børnene. Bl.a. kartoffel og bladtryk :-) Det kunne de godt lide :-D

Her er vi igang med at trykke med kartofler. Det er mig der har lavet
billederne med nullermændene og de andre mønstre :-)

En af drengende som er igang med at trykke med sine egne kartofler
(-grunden til at I ikke kan se drengens ansigt er fordi børnene skal være anonyme
 når vi arbejder med dem) 


En anden aktivitet, som vi har lavet sammen med børnene, er mosaik. Vi købte nogle træpladder, og nogle keramik plader, som børnene kunne knække og lime på pladerne. Deres mosaik plader er ikke helt færdige endnu, men sådan ser du ud indtil videre. Jeg er ret stolt af dem over deres resultater :-)

Her har børnene selv valgt et motiv de ville arbejde ud fra.
Jeg må hellere indrømme at mosaikken nederst til venstre
er min ;-) 

I lørdags var det Mortens aften, men da Annette og jeg skulle starte vores nye pigegruppe op, kunne vi ikke fejre det hjemme i lejligheden. Så søndag morgen tog vi ned til supermarkedet og fandt forskellige ingredienser til middagen. Men men men, da vi endelig fandt and, var den alt for dyr/frossen, så vi valgte at købe kyllingelår i stedet. Da vi også glemte at købe sovsekulør, blev sovse hvid, men den smagte rigtig godt (jeg lavede den).
 
Mmmh lækkert :-D 

Lidt lys på bordet - også føles det rigtig som en søndag hjemme i Danmark :-) 

Efter mange lægselsfulde blikke købte vi endelig en af mega kagerne hernede,
og den smagte fantastisk! 

Indeni var den fyldt med karamel cream og chokoladebunde :-P

Ingen kommentarer:

Send en kommentar