torsdag den 1. november 2012

I Jesus fodspor




Jesus har gået mange steder. Nogle af de steder har jeg højst sandsynligt gået på de sidste tre dage, da jeg sammen med Den Danske Kirke var på studietur til Galilæa (Jesus hjemegen).

Om tirsdagen var vi bl.a. ude og sejle på Geneseret sø. En dejlig tur, hvor der ikke er bygget nogle kirker, og vi kunne se hvor Jesus havde gået.

Her har Jesus siddet, det er både Maria og jeg sikre på ;-) 


Ellers han har ihvertfald gået her ;-) Udsigt over Geneseret sø 
Et sted Jesus med garanti har sat sine fødder er i Kapernaum. Her fik vi set en synagoge, hvor man selvfølgelig havde bygget en nyere synagoge ovenpå den originale,  som fandtes dengang Jesus boede i byen. Men flot det var den, og hvis man kiggede nede på fundamentet, så kunne man se nogle af de originale sten.

Rikke som står på en af synagogens søjler

Jeg skulle også lige vise at jeg også kunne ;-)


Næste dag fik jeg en ny ven. Hendes navn er Betty og hun er en rigtig Israeler, især hvis man ser hvordan hun opfører sig ude i trafikken. Betty var den hest som jeg fik lov til at ride på oppe i Golan højderne. Hun var godt til at snyde ind foran de andre heste, og god til at glide på asfalt og sten, så det var meget spændende at ride på hende.

Alle de seje deltagere ;-) Betty nr. 6 fra højre ;-)  

Sådan en fin hjelm skulle vi alle sammen have på.
Ja ja nogen kan jo bære sådan en :-p
 Det var alt for nu :-)

Shalom fra Kristina

1 kommentar:

  1. fantastiske billeder, love your shoes and blue nails ;0)

    SvarSlet